Olomouc – Mistrovství ČR, 23-25. 9. 2011

Na poslední letošní závod do Olomouce se sjelo za nádherného podzimního počasí 25 pilotů. Chyběl jen již jistý letošní mistr republiky Marek Schiller který pro náš klub vybojoval letos po Petrovi Hartisovi (2008) druhý titul. Marka ve startovním poli nahradil jeho brácha Pavel pro změnu loňský mistr (Mariánské Lázně). Jak známo tak zdejší pořadatelé si setsakramensky dávají záležet na kvalitě bufetu a jeho personálu a také na počtu a velikosti pohárů a různých věcných cen. V dobách největší slávy nebyl problém si osud odvézt za vítězství např. automatickou pračku, mikrovlku a nebo taky karton Olomouckých tvarůčků.    Jelikož se přece již brzy smráká v rámci úspory času byly složeny jen dvě skupiny, časomíru obsluhoval Dalibor Novotný. Kvalifikaci vyhrál Roman Petrák s MCD 4×4 před Pavlem Schillerem HT3 a Filipem Jílkem HT3 na čtvrtém až sedmém místě byli jezdci s Cleony. Semíčko A bylo silněji obsazeno ale z bojů brzy odpadl Dušan Vater sen. (motor) a tak se o páté místo přetahovali Míra a Dejwa Hošani s Davidem Cickem, tomu ale v samém závěru vypadla hadička na benzín a zůstal nasuchu. Dejwa mněl půjčeného Cleona od Hartisa,asi nechtěl moc riskovat aby mu ho nerozbil a tak nejel na hraně, takže do finále nakonec postoupil táta Míra. Z Béčka nepostoupil Jarda který startoval z depa , při stíhací jízdě měl několik kolizí se soupeři takže z věže bylo občas slyšet něco jako o defenestraci. Do finále nejlépe odstartoval Roman a vytvořil si docela slušný náskok jenže patnáct kol před koncem poškodil přední osu (utržený tlumič,vyskočená poloosa) a bylo po vítězství. Do čela se tím pádem dostal Filip a s náskokem jednoho kola pojel Adriana, Pavel Schiller na třetím místě v samém závěru poškodil zadní gumu a tak se před něho dostal Honza a odčinil tak debakl ze Solnice,však taky manažer JPS se po tomto skvělém výsledku naparoval pod věží jak krocan. Po závodě se začalo v depu horlivě chystat na poslední letošní závod ,na populární nedělní dvouhodinovku. Večer v bufetu bylo dost hlučno ,řešilo se hlavně jak správně oddělit či hodnotit kat. 2 WD a 4 WD.     V neděli se na dvouhodinovku nahlásilo 12 mančaftů. Dopoledne se jely čtyři pětiminutové kvalifikace kvůli postavení na roštu. Tu vyhrál H-team který nenechal nic náhodě v jejich stanu se při přípravě svítilo ještě hluboko po půlnoci. Ve 13 oo se šlo nato, hned po startu nasadili jezdci pekelné tempo a nikdo netaktizoval. Nahazovalo se starým způsobem to zn. z pod věže a každý svého pilota, kupodivu se moc nebouralo takže to žádný nahazovač neschytal. Etanol Team tvořili bývalí Bacarďáci , jenže Jarda byl jaksi nepoužitelný takže celý závod odjel s vypětím všech sil David který na tom nebyl o mnoho lépe a nevedl si vůbec špatně o třetí místo přišli až v závěrukvůli opravě táhla serva. Zvítězil Schanny Team (Pavel s Marekem HT3) kterému se vyhnuly poruchy s náskokem tří kol na V –Team (Dušan s klukem HT3) a sedm kol na třetí JPS Team (Filip a Honza Cleon) ,ten zle odstartoval a za první zatáčkou byl poslední, postupně se dostal za nejlepší jenže těsně před prvním tankováním a střídáním došlo k poruše serva plynu (futaba) , po sedmi minutové výměně spadl opět na poslední místo, vyrovnaným finišem obou pilotů se dotáhli až na bednu se kterou už nepočítali. Čtvrtí byli Etanoláci a pátí Hošani kteří i přes veškerou pečlivost přípravy ztratili nakonec spoustu času výměnou několika poškozených disků. Smolaři dvouhodinovky byl A1 Team (Libor Pikal Marek Toul MCD 4×4) jejich model vydržel jen 60 kol. a SK Team (Jánko Macejík a Adrian Uhrík HT3) ti dělali go motoru a ujeli 117 kol.    Díky pořadatelům za organizaci. Sejdeme se ještě jednou na vyhlášení ve Valticích. JPS

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>