Nová sezona 2013

Zdar všichni, po delší době jsem  konečně dokopal k tomu, abych opět něco napsal. Když se ohlédnu nějakých deset let nazpátky, kdy jsem v Březí vybudoval rc arenu a propadl autíčkům a obojímu se vší intenzitou věnoval ,v tom nadšení jsem jaksi zapomněl, že je po vzoru třeba Karla“ Šláfberga“ i občas orazit. A tak už delší dobu bojuji jak je to dnes moderní s jakýmsi takzvaným vyhořením což je stav kdy vám nejen autíčka,napsat článek i spousta jiných činností smrdí jak potkánovi železa.   Je tu nová sezona 2013, tak jak si každý člověk organizuje svůj život a podle toho žije, tak jak jednotliví organizátoři připraví letošní závody a jak se na nich budeme vzájemně k sobě chovat, takoví bude i letošní ročník. Přál bych si aby byl v první řadě o setkáváním kamarádů, přátel a známích, které baví stejná věc a vítězství i když je slastné, ale bohužel pomíjivé bylo až na druhém místě. Díky Jardovi Prokešovi a Liborovi Novotnému je v dohledu letošní první haloví závod v Mohelnici. Startovní listina se průběžně zaplňuje a tak se máme určitě na co těšit.    I v této situaci se vývoj v JPS centru úplně nezastavil. Po loňském propadáku modelu s krátkým šasi, dvěma nádržemi po stranách a výfukem uprostřed, který mněl problémy s palivem a netočícím motorem a byl po jednom závodě odstrčen jak ošklivé káčátko.(po sezoně se zjistilo, že za vším stál vadný válec motoru). Již delší dobu si naši vývojáři stále lámou hlavu ,proč jsou monoposty HT hlavně na tratích s nerovným povrchem o poznání poslušnější než Cleoni.  Po různých neůspěšných úpravách se pro letošek rozhodli pro radikální řez. Do Cleona MMX naimplantovali o dvacet milimetrů delší zadní ramena , a dárcem těchto orgánů se nestal nikdo jiný než poslední verze již zmiňovaného Hátéčka. Rozvor byl natažen na 560mm, neustále praskající alu výfuk Milke nahrazen plechovou Lambadou, přední vzduchové brzdy budou ovládány pro změnu podtlakem přivedeným „bajpásem“ přímo ze sacího traktu, dále bude testována osmipaknová sekvenční spojka, jež se aktivuje elektronicky v závislosti na potřeby trakce. První testy na sněhu a ledu naznačují ,že jdeme správným směrem.    JPS

komentáře u článku

  1. Jarda napsal:

    Toz uz sa tesim na ten tvuj novum v Mohelnici urcite to bude zajimavej zavod mi z Hodonina jedem taktez testovat Daliboruv special Jarda

Napsat komentář k Jarda Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>